Vedeli ste, že len 10% ľudí si vie spomenúť na informáciu ktorú počuli pred troma dňami?
Avšak akonáhle je rovnaká informácie podaná vizuálne s vhodnou fotografiou, spomenie si na ňu až 67% ľudí.
Z toho jasne vyplýva, že investícia do kvalitných fotografií je v propagácii veľmi dôležítá.
Či už publikujete reklamu na internete, sociálnych sieťach, alebo v tlači, dôležité je text "okoreniť" vhodnou fotografiou.
Fotka veľakrát povie viac ako text, navodí emóciu a vytvorí atmosféru. A vďaka tomu si túto informáciu ľudia zapamätajú.
Nejde však len o zapamätanie. Vhodné skomponované fotografie doplnené vhodnými farbami môžu napríklad aj podporiť chuť k jedlu či nápoju. A môžu prilákať zákazníkov práve do vašej reštauračnej prevádzky.
No neochutnali by ste z tých drinkov? :-)
Prvá možnosť je že fotografiu nájdete na googli a "stiahnete zadarmo". Tento spôsob sa bohužial využíva často. V domnení, že ušetríme, si fotku stiahneme a akosi pozabudneme na autorské práva. Neraz sa stalo, že takéto nelegálne použitie fotografií malo dohru na súde, alebo bolo riešené dodatočnou násobne vyššou sumou za zakúpenie práv na použitie. Teda, poďme na to radšej legálne - nie je to zas také drahé...
Možnosť 2. Fotografiu si zakúpime v jednej z on-line fotobaniek. Takéto fotobanky existujú na internete už dlho a je ich dosť. Mnohé z nich ponúkajú databázu miliónov fotografií s efektívnym vyhľadávaním. Výhodou je, že v cene približne od 10 eur sa viete dopracovať ku kvalitnej fotografii. Táto možnosť by bola ideálna, keby tu nebolo jedno ALE... Často sa totiž stane, že nenájdete presne to čo hľadáte. Prelistujete 500 fotiek a stále to nie je ono. Alebo potrebujete nafotiť na billboard svoj vlastný produkt, alebo tovar pre e-shop. Vtedy prichádza na rad možnosť tretia.
Možnosť 3. Fotografiu si dáte vyrobiť - nafotiť. Áno, je to drahšie, ale získate tým jedinečnosť. Nestane sa napríklad, že susedná prevádzka používa na billboardoch úplne rovnakú fotku pizze akú používate vy. V tomto prípade ide naozaj o faux pas. Odnesie si to charizma vašej značky alebo produktu. Naopak pri fotení fotiek vám dobrý fotograf dostane z vášho produktu maximum. Vytvorí pútavé zábery produktov, interiérov, realít, hotelov,...
Reklamnú fotografiu "na mieru" si môže dať urobiť aj priamo u nás. Produktovej a reklamnej fotografii sa venujeme už dlho a disponujeme profesionálnou fototechnikou (túto formulku bohužial používa každá druhá reklamná agentúra, a keď dôjde "na lámanie chleba", tak na vás vytasia lacnú zrkadlovku - s kvalitnejším foťákom fotíte vaše dovolenky).
Prvá vec je teda kvalitná fotovýbava - fotoaparát, objektívy, statívy, svetlá, blesky, pozadia, fotostany,... Druhá, je práca šikovného fotografa a tretia je postprocess, teda dodatočná úprava fotografií, v ktorej spočíva približne 50% úspechu.
Nezabudnite, že dobrá fotografia predáva. Tak vám teda prajem "dobré svetlo" a veľa dobrých záberov.
Všetky fotografie v tomto článku sme fotili my.
Už viac ako 20 rokov pôsobí v oblasti reklamy a dizajnu. Venuje sa tvorbe webov, grafike, daijnu ux a ui, fotografovaniu. Pracoval na množstve projektov pre slovenských aj zahraničných klientov a korporácie.